måndag 8 september 2008

Freoli

I våras när jag var på Formex-mässan, blev jag så förtjust i en barnklädes-kollektion som kom från Danmark och hette Freoli. Jag gjorde en beställning och skrev samtidigt på ett avtal att jag inte fick avbeställa orden.P.g.a. att det bara tillverkas så mycket som det är beställt. Regnkläderna som jag beställt kom veckan före innan jag stängde butiken och stickat och trikå-kläderna kom idag. Inte så kul.Men kläderna är jättefina. Både designen och kvaliten. Tjejen som har tagit fram kollektionen har inspirerats av 50-talet då hennes mamma var barn.Färgerna är ljust grågrön, ljuslila, vinrött. Jag kommer att sälja kläderna hos vår leksaksaffär här i Smedjebacken på fredag 11-18 och lördag 10-13 den här veckan.Leksaksaffären heter Anna-Panna och är i en gammal frikyrkolokal. Väl värd ett besökt. Det är urläckert.
Adressen är Risgatan 6. Den ligger efter huvudleden i Smedjebacken, mot hamnen. Stor skylt på kyrktornet.Det är också Cafe´ dom dagarna.

Inga kommentarer:

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan