söndag 9 oktober 2011

Ni som har tittat in på min blogg och sett att jag har drivit ett engagemang om två stycken gamla bodar efter By-landet undrar kanske hur det går. Jag har träffat en gammal man som är uppvuxen i By och som har berättat vilka byggnader och människor som har bott här för ca 80 år sedan. Jag har letat på fakta om småstugorna. Den lilla har vart tvättstuga och den lite större har vart en bod för förvaring. Jag har också tagit reda på vem som använde stugorna sist och den mannen ska jag träffa idag. Han har nämligen nyttjanderätten på stugorna som står på kommunens mark. Få se om jag kan få honom att avstå den rätten och låta mej jobba vidare med stugornas bevarande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick det med bodarna?

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan