söndag 20 november 2011

Julbocken börjar stampa med framhoven och vill fram ur sitt skrymsle. En liten stund har han fått komma fram för han har fått ny utsmyckning. 8m dala-band gick det åt. Men fin blev han. Jag hittade honom på en loppis, lite tufsig och med bleka röda band. Han blev min för 10:-. Han är 80cm hög. Jag har ordnat med julmarknad här i Smedjebacken 2ggr. Och varje gång har jag försökt få tag på någon som har en getabock som kan dra en kälke eller vagn, det tycker jag skulle vara jättefint. Men det har inte gått att få tag på. Men ifjol till julmarknaden fick jag kontakt med Ros-Marie och hennes nordsvenska sto som drog en flakvagn som barnen fick åka på och det var också fint. Väldigt uppskattat av både barn och vuxna.

2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Så fin du har gjort bocken, Yvonne!
Dotra blev så glad just för din kommentar, det betyder så mycket för henne.
Ha det gott, vi hörs.
Cia

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud vilken fin julbock Yvonne, den snyggaste jag sett, vilket kap!!! Men glöm inte att det ännu är en höstmånad ( hihi, kunde inte låta bli=)

Ha en skön adventsvecka!!! Mari.

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan