söndag 10 mars 2013

I somras köpte jag en väldigt speciell lampa på auktion. Jag var lyrisk. Men den har fortfarande inte kommit upp ovanför matsalsbordet, som jag hade tänkt mej. B är inte lika imponerad av den. Och ingen annan heller som har sett den. Den är gjord i koppar och elefanterna är gjutna i järn. Den är 75 cm hög. Man kan ta bort den nedre ringen och lampskärmen om man tycker den är Det fattas lampkupor till den. Men man behöver inte ha det. Man kan ha glödlampor, t.ex. sådana med en glödtråd som lyser, ser ut som gammaldags glödlampor.Jag har lagt ut en annons på Blocket, men blir den inte såld så ska jag se till att den kommer upp i vårat tak.Men då ska jag ta bort nedre ringen och lampskärmshållaren. Kommer ni ihåg det dråpliga som hände när jag skulle tränga mej ut från auktionen med lampan och råkade fastna med en bete i en karls gylf. Vi skrattade båda två,

3 kommentarer:

G:a Affären sa...

Jaadå, det kommer jag väl ihåg, snacka om snablar!
Ja, då var det väl meningen att du ska ha kvar lampan. Och jag får se den på plats, kul!

Natti och kramar!
Cia

G:a Affären sa...

Jaadå, det kommer jag väl ihåg, snacka om snablar!
Ja, då var det väl meningen att du ska ha kvar lampan. Och jag får se den på plats, kul!

Natti och kramar!
Cia

Anonym sa...

Vilken härlig lampa! Nu längtar jag efter att du visar nya fynd /Kers!

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan