torsdag 12 september 2013

Jag har börjat att städa i trädgården inför hösten. Det är mycket som ska in i källaren och vissa blommor ska stå i fönstren. Det är bäst att börja i tid. Jag vet för jag har haft många blommor som skulle ha grävts upp innan frosten men som har blivit kvar ute. Sen har jag haft baljor och sånt som har frusit fast och tinats upp till våren. I år ska jag försöka få in allt inför vintern.

Jag tog in dom här snäckorna, det var sniglar som boade i dom,. Men nu är dom rena och vita. Facinerande med snäckornas form. Och att man hör havet brusa i dom. Den stora snäckan köpte jag för några år sedan på en auktion i Söderbärke på en herrgård. Jag köpte lådvis med stora söderhavssnäckor. Dom sålde jag i min affär. Men jag sparade en. Snäckorna användes som ledljus i mörkret vid uppfarten till herrgården.

Inga kommentarer:

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan