torsdag 11 juli 2013

Trädgårdsgranne

Jag har en riktig trädgårdsvän som granne. Man kan höra henne ute till sent på kvällarna då hon håller på och jobbar. Hon har så många olika sorters växter. På våren är trädgården full med lökväxter, så fint. När dom har blommat över gräver hon upp dom, sen till hösten planterar hon ner dom igen. Hon planerar och sätter ihop växter som passar fint ihop till





både i färg och form. Hon lägger ner ett jäkla jobb. Jag vore glad om jag hade hälften av hennes energi. Hon kommer upp till oss ibland och har med sej någon planta. Inget knussel där inte.
Jag skulle tagit bilder på växterna i närbild. Jag går dit imorgon igen.

Inga kommentarer:

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan