lördag 24 januari 2009

Vårat badrum är så tråkigt. Jag kan inte se hur man skulle kunna göra något roligt av det. Det som förstör allt är varmvattenberedaren med flera kopparrör som går ner mot golvet. Jag skulle vilja bygga in alltihop. Men det går nog inte, för tvättmaskinen står ivägen. Jag kanske kan bygga in den också. Eller drapera med något tyg, vi får se. Jag har iallafall gjort en liten hörna för tvättmedel och sköljmedel. Vittvättmedel i den vita Kockumshinken och kulörtvättmedel i den andra. Sköljmedel i den gamla flaskan med patentkork. Korgen med klädnypor är min mormors och även hennes klädnypor. Bordet har jag målat en gång med grundfärg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev väl lite gulligt, ja visst är det svårt att få till det i badrummet, men som tur är vistas vi ju inte särskilt länge där inne!

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan