fredag 19 augusti 2011



Jag brukar köpa minirosor som jag planterar i någon kruka. På hösten gräver jag ner den i något blomland där den får stå år efter år. Eller också gräver jag ner den för vinterförvaring i någon av pallkragarna som är nästan tomma på vintern. Nästa vår planterar jag den i kruka igen. År efter år. Den här rosen är flera år gammal, när jag köpte den var den svagt rosa. Men den har en helt annan färg numera. Blommar länge, med flera doftande rosor på samma gång. Den här har blommat ända sen försommaren och åtminstone en knopp kvar. Men den tycker inte om att få regn på sej. Därför lyxar jag till det och tar in en i sovrummet, romantisk rosendoft sprider sej.
När jag förstorade bilden såg jag en liten daggdroppe på ett av kronbladen.

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Din gamla miniros verkar trivas hos dig och visar det med mer färg varje år, eller vad tror du?
Luktärtornas doft sprider sig ända hit!
/C

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan