torsdag 8 september 2011




Kaprifolens doft är bland det godaste man kan känna en sommarkväll. I "Majas alfabet" under bokstaven K är det en fin vers och jättefin bild av Lena Andersson om Kaprifolen.
Våra har vi haft några år. Vi har aldrig haft någon spalje till den att klättra på. Jag brukar tjata på B att han ska göra en spalje. För något år sedan hade han fixat det på sitt sätt, han häftade fast rankorna med häftapparaten. Det har vi som en rolig historia här hemma.
I fjol klippte vi ner den för vi rödfärgade huset. Och i år blev det långa revor som låg på marken. Då skämdes jag över mej själv, att jag inte hade gjort en spalje själv. Så jag sågade och målade och skruvade. Och här är den. Jag måste komma tillbaka till att jag kan själv.

1 kommentar:

G:a Affären sa...

"Kan själv", det har du sannerligen visat många gånger! Spaljen blev riktigt bra och kaprifolen kommer att uppskatta den. Soffan är verkligen nätt och lättplacerad, det var meningen att du skulle köpa den. Blir inte fåtöljerna sålda är det väl ingen katastrof, alltid finns det väl plats för dem ute nästa sommar.
Kram/Cia

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan