tisdag 4 juni 2013

Den gamla lekstugan ska få ett nytt liv. Den är nog från 1940-talet när huset var nybyggt Jag har köpt på mej saker som kommer att passa där. Hoppas barnen blir att gilla den, annars får väl jag vara där och "möbla". När jag var liten så hade jag en gammal lekstuga hos mormor som jag älskade. Den hade mamma haft som barn. Den var väldigt enkel och möblerna bestod av sockerlådor och små möbler som min gammalmorfar hade gjort. Men vad jag älskade den. Jag tålde inte att mina andra kusiner var där och lekte för jag såg den som min. Grannfarbrorn sa till mormor att det är så roligt och stå och titta när Yvonne leker i lekstugan för hon varken hör eller ser att man står och tittar på henne. Och det var ju så att jag var i min egen värld då.

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Jaa du, jag tror det är det som gör att vi gillar inredning med allt vad det innebär. Vi fick ju aldrig leka färdigt! Visst är det skönt att fortfarande krypa in i sin egen värld, fixa och dona och slippa tänka på något tråkigt.
Tänk så roligt det hade varit att få se lite av vad grannfarbrorn såg och hörde!

Kramar
Cia

Finngården

Finngården
I det här huset från 1700-talet bor jag och min man.

Det är kul att möbla på trappan

Det är kul att möbla på trappan